Beszéljünk (gondolkodjunk el) egy kicsit az ígéreteinkről.
Ki az, aki hallotta már a következő kifejezéseket egy beszélgetés, tárgyalás végén?
- Alkalomadtán jelentkezem!
- Akkor majd beszélünk!
- Hívjuk egymást!
Amikor ezeket a mondatokat hallod, légy résen! Ezek azok a tipikus jelek, amikor a másik nem vállal felelősséget az ígéreteiért! Ha felülsz az ilyennek és várni fogsz rá, többségében csalódni fogsz!
Amennyiben pedig nekünk nem sikerült tartanunk az ígéretünket, minimum a bocsánatkérés az alap. Esetleg a másik kiengesztelése. Bizonyítani a következő alkalomkor tudunk, újabb ígérettel. Amit persze aztán betartunk. Ekkor épül újra a bizalom. Különben leépül. Semmibe vész.
Amikor azt tapasztaljuk, hogy a másik fél részéről rendszeres az ígérgetés és annak be nem tartása, akkor érdemes belátni, hogy ott nincs egyensúly. Abban a kapcsolatban nincs helyünk.
Az ígérgetések egy részében, tisztességes szándék esetén, legtöbbször a túl sok feladat - kevés idő, a túlterheltség áll. Persze egy ilyen csúszáskor félünk, biztosan a másik már haragszik ránk, hogy nem jelentkeztünk. Attól még jobban haragszik, ha egyáltalán nem jelentkezünk.
Amikor úgy ígérünk, hogy már az ígéret kimondásakor tudjuk, hogy nem fogjuk tartani, azt hívják hazugságnak. Ilyenkor elsősorban magunkat csapjuk be. Persze hosszabb távon a másikat, a másik bizalmát is elveszítjük ezáltal.
Amikor pedig látjuk, hogy nem tudjuk tartani az ígéretünket, már akkor jelezzünk! Ne a megbeszélés, telefonhívás előtt 2 perccel, amikor a másik már semmit nem tud tenni, csak a csalódást megélni. Jelezzük, hogy nem fog menni, nem tudjuk tartani az ígéretünket! Inkább érdemes kötni időben egy új megállapodást!
Lehet gyakorolni!
Keress bátran és segítünk!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.